DZIAŁ IT – DLACZEGO CZASAMI JEDEN INFORMATYK NIE WYSTARCZA – WSPARCIE IT[:en]DZIAŁ IT – DLACZEGO CZASAMI JEDEN INFORMATYK NIE WYSTARCZA

Dodane: 3 marca 2017

Wiele firm zatrudnia własnego informatyka działającego lokalnie na miejscu w przedsiębiorstwie. Zajmuje się on zazwyczaj usuwaniem bieżących usterek, aktualizacjami systemów, instalacją niezbędnego do pracy oprogramowania, pomocą świadczoną innym pracownikom, których narzędziem pracy jest komputer. A co z zewnętrznym wsparciem IT dla firmy?

W tym miejscu warto postawić pytanie. Jeden informatyk na całą firmę to zbyt dużo, czy za mało?

W zależności od dnia i ilości bieżących zadań jakie informatyk musi codziennie wykonywać, zapewne odpowiedzi na tak postawione pytanie mogą być różne. Jedni powiedzą że jeden informatyk to za mało, gdyż na jego działanie często trzeba czekać i to nierzadko klika dni. Inni powiedzą, że informatyk nie ma zbyt dużo pracy i często poza kilkoma zadaniami w skali miesiąca przez większość czasu się nie przepracowuje.

Czy warto zatem inwestować pieniądze w outsourcing IT zamiast zatrudniać własnego informatyka?

Zapewne ile osób, tyle opinii, ale dlaczego warto zainwestować we wsparcie zewnętrznej firmy i mieć do dyspozycji nie pojedynczego zatrudnionego bezpośrednio w firmie informatyka ale cały dział IT wyspecjalizowanej firmy, gotowej świadczyć usługi informatyczne nawet w systemie 24/7 ?

1. Przede wszystkim WIEDZA. Nie od dziś funkcjonuje powiedzenie, że “co dwie głowy to nie jedna”. W dobie rozwoju IT trudno znaleźć jest pracownika, który będzie się specjalizował w wielu zagadnieniach i jednocześnie nie kosztował zbyt wiele. Którego wiedza i doświadczenie będzie wystarczającą do rozwiązania wszystkich potencjalnych problemów, jakie mogą wystąpić w przedsiębiorstwie a opieka informatyczna będzie naprawdę optymalna.

2. Prowadząc biuro księgowe, czy kancelarię komorniczą zapewne nie jesteś specjalistą z branży IT i trudno wychwycić Ci ewentualne błędy pracownika, trudno ci także precyzyjnie określić zakres działań IT w Twojej firmie. Lepszym rozwiązaniem jest zewnętrzna firma IT, który wnikliwie przeanalizuje potrzeby twojej firmy , a także oddeleguje poszczególne zadania odpowiednim specjalistom z zespołu.

3. Odpowiedzialność. Jeśli wybierasz zewnętrzny dział IT, który realizuje dla Ciebie rozliczne zadania – odpowiedzialność za nie leży po stronie Zleceniobiorcy i to jemu zależy na tym, abyś był zadowolony z jego prac, ponieważ to składa się na jego wizerunek i renomę w branży, czyli to, co jest najistotniejszym w budowaniu zaufania do własnej marki. Jeśli więc wybierzesz firmę outsourcingową, której zależy na rozwoju, możesz być pewnym, że priorytetem dlaniej będzie działanie bezwzględnie na korzyść Twojej firmy. Zaufanie buduje się latami, a można je stracić przy pierwszej wpadce.

4. Urlop pracownika . Posiadając jednego pracownika musisz liczyć się z tym, że może on zachorować albo chcieć wykorzystać przysługujący mu urlop. Wtedy też jak na złość spadają na Twoją firmę wszystkie możliwe “komputerowe plagi”, które utrudniają pracę Tobie oraz twoim pracownikom. Kiedy zdecydujesz się na outsourcing IT możesz być pewny, że uzyskasz właściwe wsparcie zawsze, gdy będzie ono pożądane, gdyż wyspecjalizowana firma zawsze ma odpowiednie odwody do wykonania zadań, będących głównym profilem działania przedsiębiorstwa.

5. Oszczędność – to najczęściej używany argument potwierdzający zasadność korzystania z outsourcingu. Warto jednak pamiętać, że to nie tylko oszczędność wynikająca z wyższych niż outsourcing usług IT kosztów utrzymania miejsca pracy zatrudnionego na stałe informatyka, ale także oszczędność czasu którą zyskujesz dzięki lepiej funkcjonującej infrastrukturze informatycznej w firmie świadczonej przez zespół profesjonalistów.[:en]Wiele firm zatrudnia własnego informatyka działającego lokalnie na miejscu w przedsiębiorstwie. Zajmuje się on zazwyczaj usuwaniem bieżących usterek, aktualizacjami systemów, instalacją niezbędnego do pracy oprogramowania, pomocą świadczoną innym pracownikom, których narzędziem pracy jest komputer.

W tym miejscu warto postawić pytanie. Jeden informatyk na całą firmę to zbyt dużo, czy za mało?

W zależności od dnia i ilości bieżących zadań jakie informatyk musi codziennie wykonywać, zapewne odpowiedzi na tak postawione pytanie mogą być różne. Jedni powiedzą że jeden informatyk to za mało, gdyż na jego działanie często trzeba czekać i to nierzadko klika dni. Inni powiedzą, że informatyk nie ma zbyt dużo pracy i często poza kilkoma zadaniami w skali miesiąca przez większość czasu się nie przepracowuje.

Czy warto zatem inwestować pieniądze w outsourcing IT zamiast zatrudniać własnego informatyka?

Zapewne ile osób, tyle opinii, ale dlaczego warto zainwestować we wsparcie zewnętrznej firmy i mieć do dyspozycji nie pojedynczego zatrudnionego bezpośrednio w firmie informatyka ale cały dział IT wyspecjalizowanej firmy, gotowej świadczyć usługi informatyczne nawet w systemie 24/7 ?

1. Przede wszystkim WIEDZA. Nie od dziś funkcjonuje powiedzenie, że “co dwie głowy to nie jedna”. W dobie rozwoju IT trudno znaleźć jest pracownika, który będzie się specjalizował w wielu zagadnieniach i jednocześnie nie kosztował zbyt wiele. Którego wiedza i doświadczenie będzie wystarczającą do rozwiązania wszystkich potencjalnych problemów, jakie mogą wystąpić w przedsiębiorstwie a opieka informatyczna będzie naprawdę optymalna.

2. Prowadząc biuro księgowe, czy kancelarię komorniczą zapewne nie jesteś specjalistą z branży IT i trudno wychwycić Ci ewentualne błędy pracownika, trudno ci także precyzyjnie określić zakres działań IT w Twojej firmie. Lepszym rozwiązaniem jest zewnętrzna firma IT, który wnikliwie przeanalizuje potrzeby twojej firmy , a także oddeleguje poszczególne zadania odpowiednim specjalistom z zespołu.

3. Odpowiedzialność. Jeśli wybierasz zewnętrzny dział IT, który realizuje dla Ciebie rozliczne zadania – odpowiedzialność za nie leży po stronie Zleceniobiorcy i to jemu zależy na tym, abyś był zadowolony z jego prac, ponieważ to składa się na jego wizerunek i renomę w branży, czyli to, co jest najistotniejszym w budowaniu zaufania do własnej marki. Jeśli więc wybierzesz firmę outsourcingową, której zależy na rozwoju, możesz być pewnym, że priorytetem dlaniej będzie działanie bezwzględnie na korzyść Twojej firmy. Zaufanie buduje się latami, a można je stracić przy pierwszej wpadce.

4. Urlop pracownika . Posiadając jednego pracownika musisz liczyć się z tym, że może on zachorować albo chcieć wykorzystać przysługujący mu urlop. Wtedy też jak na złość spadają na Twoją firmę wszystkie możliwe “komputerowe plagi”, które utrudniają pracę Tobie oraz twoim pracownikom. Kiedy zdecydujesz się na outsourcing IT możesz być pewny, że uzyskasz właściwe wsparcie zawsze, gdy będzie ono pożądane, gdyż wyspecjalizowana firma zawsze ma odpowiednie odwody do wykonania zadań, będących głównym profilem działania przedsiębiorstwa.

5. Oszczędność – to najczęściej używany argument potwierdzający zasadność korzystania z outsourcingu. Warto jednak pamiętać, że to nie tylko oszczędność wynikająca z wyższych niż outsourcing usług IT kosztów utrzymania miejsca pracy zatrudnionego na stałe informatyka, ale także oszczędność czasu którą zyskujesz dzięki lepiej funkcjonującej infrastrukturze informatycznej w firmie świadczonej przez zespół profesjonalistów.

Tagi: dział ITfirma ITkancelaria komornicza obsługa IToutsourcing IT