Czy zatrudniony informatyk odpowiada za szkody tak samo jak firma zatrudniona w ramach świadczenia usług z zakresu outsourcingu IT?
Odpowiedzialność
Zewnętrzne firmy informatyczne świadczące usługę outsourcingu IT, w przeciwieństwie do zatrudnionych w firmie informatyków, biorą pełną odpowiedzialność za powierzoną obsługę informatyczną i wynikające z tego tytułu zadania. Dzięki temu właściciel firmy, który decyduje się na outsourcing IT chroni się przed nieprzewidzianymi kosztami związanymi z ryzykiem i zapewnieniem ciągłości pracy systemów IT.
Ubezpieczenie
Firmy informatyczne posiadają ubezpieczenie OC, co pozwala na bezproblemowe pokrycie kosztów zniszczonego mienia, jak i wyrządzonych szkód osobowych. Ryzyko zawodowe firmy informatycznej ma charakter złożony i zależy od charakteru świadczonych usług. Natomiast informatyk zatrudniony w firmie odpowiada przed pracodawcą na podstawie kodeksu pracy, co oznacza, że nawet w przypadku dużej szkody pracownik płaci odszkodowanie maksymalnie w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia, co nie zawsze jest kwotą wystarczającą w stosunku do wyrządzonej szkody.
Bezpieczeństwo i płynność działania
Często argumentem przedsiębiorców, mającym przemawiać za zatrudnieniem informatyka zamiast firmy IT, jest bezpieczeństwo poufnych danych. Jednak według badań, wielu „zaufanych” pracowników wynosi dane z firmy zmieniając pracę czy przechodząc do konkurencji.
Co więcej, zatrudniając firmę nie ryzykujemy przestojów w działaniu systemu, np. za sprawą L4 pracownika czy wyczekanego urlopu. Przecież każdy zasługuje na odpoczynek – sęk w tym, że decydując się na outsourcing IT eliminujemy takie ryzyko i zawsze możemy liczyć na zespół kompetentnych specjalistów.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia IT, zapraszamy do kontaktu, chętnie wspomożemy Cię naszym doświadczeniem i umiejętnościami. Możesz do nas napisać na adres mailowy biuro@jns.pl lub skontaktować się z nami telefonicznie pod następującym numerem telefonu: +48422092701