Pięć powodów, dla których powinieneś zainteresować się backupem

Dodane: 6 sierpnia 2018

Na co dzień korzystasz z komputera i przechowujesz na nim owoce swojej pracy? Pracownicy w Twojej firmie korzystają z komputerów służbowych? Nie byłoby dobrze, gdyby wszystkie dane zniknęły w jednej chwili… a to się niestety zdarza.

 

Nagłe wypadki

Nie wszystko jesteśmy w stanie przewidzieć – awaria prądu, niechęć do współpracy ze strony sprzętu, na którym pracujemy, zalanie komputera… I nagle okazuje się, że zdjęcia czy dokumenty, które mieliśmy zapisane na karcie telefonu bądź dysku komputera po prostu wyparowują. Problem z ich odzyskaniem prawdopodobnie uczuli nas na zapobieganie podobnym wydarzeniom w przyszłości, ale po co czekać? Lepiej od razu zadbać o kopię zapasową.

 

Chmura nie jet rozwiązaniem

Przechowujesz dane w chmurze? Wszystko dobrze do momentu, gdy stracisz dostęp, a jego odzyskanie może zająć dużo czasu. Jeżeli przetrzymujesz tam dokumenty służbowe, nie zawsze ten czas masz. Sytuacja nie jest też kolorowa, gdy chcesz przechować bardzo dużo danych – wówczas może okazać się, że potrzeba będzie czegoś więcej niż pojemność np. Dysku Google.

 

Dobrze mieć więcej niż jedną kopię

Należy podkreślić, że zrobienie tylko jednej kopii w przypadku naprawdę ważnych dokumentów jest ryzykowne. Fizyczne nośniki mogą łatwo ulec uszkodzeniu, a wtedy zostajemy bez niczego – co może nam mocno skomplikować życie. Niektórych dokumentów nie możemy po protu odtworzyć, a pisanie do każdej firmy, z którą mieliśmy do czynienia, z prośbą o odpis może być czasochłonne i nie zawsze gwarantuje sukces.

 

Reputacja

Straciwszy dane stałego klienta prawdopodobnie stracimy i klienta, i dobra opinię. Reputacja firmy może ucierpieć, jeżeli wieść się rozejdzie, a tak się składa, że klienci napędzani złością i rozczarowaniem chętniej wyrażają złe zdanie niż chwalą, gdy wszystko jest w porządku. Jeżeli zależy nam na pozyskiwaniu nowych klientów, pilnujmy, by mogli usłyszeć o nas same pozytywne komentarze.

 

Czas

Jeden z najważniejszych argumentów to oszczędność czasu – a czas to pieniądz. Skoro już włożyliśmy pracę w jakiś projekt, napisanie tekstu, zrobienie zdjęć… to zabezpieczmy je odpowiednio. Brak kopii zapasowej oznacza, że będziemy musieli powielać naszą wcześniejszą pracę (tracąc cenny czas) bądź bezpowrotnie ją utracić. Kopia ustawień systemowych pozwoli nam na szybką konfigurację nowego komputera, a import kontaktów do właśnie zakupionego telefonu potrwa zdecydowanie mniej niż mozolne przepisywanie każdego numeru.

 

Jeżeli chcesz zadbać o bezpieczeństwo danych w firmie i zapobiec ich utracie, możemy Ci w tym pomóc. Skontaktuj się z nami pisząc maila na adres biuro@jns.pl lub dzwoniąc pod numer +48422092701, a chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Tagi: backupbezpieczeństwo danychjak zapobiec utracie danychkopia bezpieczeństwakopia zapasowa