Strona www to przeżytek? Pięć powodów, przez które zmienisz zdanie

Dodane: 17 lipca 2018

Masz konto na Facebooku, profil na Twitterze i aktywnie korzystasz z Instagrama, więc dodatkowo strona internetowa Twojej firmy jest zbędna? Nic bardziej mylnego. Oto kilka powodów, dla których powinna ona stanowić podstawę obecności Twojego biznesu w internecie.

 

1. Ucieczka od mediów społecznościowych

Coraz popularniejszy staje się trend życia bez codziennego scrollowania facebooka, sprawdzania Twittera, czy „siedzenia” na Instagramie. Powodów jest kilka – coraz więcej mówi się o negatywnym wpływie takiego trybu życia na zdrowie, problemach z koncentracją, mamy dosyć natłoku informacji, chcemy dbać o nasze relacje osobiście, a nie sztucznie podtrzymywać je z osobami, których nie widzieliśmy od lat. Wiele osób umieszcza na profilach informacje o tym, że na jakiś czas rezygnuje z wykorzystywania do kontaktu profilu na portalu społecznościowym – zamiast tego celebruje codzienność w realnym świecie. Co więcej, dla niektórych brak możliwości skontaktowania się z firmą, jeśli nie ma się konta na jednym z popularnych portali, stwarza trudności i wywołuje rozdrażnienie. Wówczas szukają firmy, która na stronie internetowej udostępnia numer telefonu bądź maila – nie zakładają konta specjalnie w celu kontaktu z firmą, która nie ma swojej wizytówki w internecie. Dlatego nie mają sensu strony internetowe, które w zakładce kontakt podają jedynie linki do profili na portalach społecznościowych.

 

2. Kontakt oficjalny a prywata

Wchodząc w interakcje np. ze sprzedawcą w celu zakupu jakiegoś produktu, dochodzi do kontaktu formalnego. Raczej nikt w takiej sytuacji nie czuje potrzeby, aby pisać do niego z prywatnego konta na portalu społecznościowym, co więcej, jeżeli sami mamy przedsiębiorstwo i chcemy podjąć profesjonalna współpracę, zrobimy lepsze wrażenie pisząc z firmowego maila. Kto wzbudzi większe zaufanie w przypadku poszukiwania kandydata do współpracy biznesowej: Janusz Nowak ze śmiesznym zdjęciem profilowym z wakacji nad morzem czy może ten sam mężczyzna piszący formalnego maila z odpowiednio edytowaną stopką i linkiem do strony internetowej, na której zapoznamy się z oferowanymi przez niego usługami/produktami?

 

 

3. Odpowiednia wizytówka budzi zaufanie

Nawiązując do poprzednich punktów – strona internetowa jest świadectwem jakości oferowanych przez nas usług, naszym miejscem w internecie, gdzie królujemy niepodzielnie i możemy zaprezentować się z najlepszej strony. Okazuje się, że dla internautów to właśnie strony www są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o produktach i usługach danej marki. Tam mogą zapoznać się również z referencjami od dotychczasowych klientów, co dodatkowo potęguje ich zaufanie – są bardziej skłonni skorzystać z usług, które zostały już sprawdzone i pochwalone. Dobrze przygotowana strona internetowa to potwierdzenie jakości i profesjonalizmu, za które klienci chętnie zapłacą, by otrzymać satysfakcjonujące efekty.

 

 

4. Szukam informacji, ale tu nic nie ma!

Zapracowany człowiek nie jest zainteresowany przekopywaniem się przez posty na portalu społecznościowym, by dowiedzieć się, co właściwie dana firma oferuje. Pół biedy, kiedy przynajmniej jest uzupełniona sekcja „informacje”, ale niestety nie zawsze każdy z przedsiębiorców o tym pamięta. Dzięki czytelnej stronie internetowej potencjalny klient nie tylko szybko zorientuje się w ofercie firmy, oszczędzając czas i nerwy, ale jeszcze chętnie podzieli się linkiem ze znajomymi. Co więcej, na własnej stronie internetowej nie jesteśmy ograniczeni np. kolorystyką panującą na danym portalu społecznościowym, a każdy szanujący się marketingowiec wie, iż kolory wpływają na odbiór oferowanych produktów przez konsumenta i jego decyzje zakupowe.

 

 

5. Dobra reklama generuje nowych klientów

Mając własną stronę internetową nie konkurujemy na niej z niechcianymi treściami innych przedsiębiorców, ale nie znaczy to, iż możemy osiąść na laurach. Atrakcyjna strona www nie tylko utwierdzi stałych klientów, iż dobrze wybrali usługodawcę, ale również przyciągnie nowych, zainteresowanych ofertą. Strona www jest naszą reklamą, dlatego warto zadbać o jej jakość. Nowi klienci to większe zyski, a przecież to o zwiększenie zysków chodzi we własnym biznesie. Zaniedbana, zdezaktualizowana strona internetowa sprawi, że odwiedzający szybko z niej uciekną i więcej nie wrócą, a już na pewno nie podzielą się „odkryciem” ze znajomymi.

 

 

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy stworzeniu strony internetowej, zapraszamy do kontaktu, chętnie wspomożemy Cię naszym doświadczeniem i umiejętnościami. Możesz do nas napisać na adres mailowy biuro@jns.pl lub skontaktować się z nami telefonicznie pod następującym numerem telefonu: +48422092701

Tagi: strona internetowastrona www