OUTSOURCING IT – CO TAKIE ROZWIĄZANIE MOŻE DAĆ MOJEJ FIRMIE?

Dodane: 27 lutego 2017

Zapewne każdy z Was słyszał o outsourcingu, czyli wydzieleniu ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom. Jest to rozwiązanie stosowane przez kadry kierownicze na całym świecie. Od dłuższego czasu, cieszy się ono dużym zainteresowaniem, zwłaszcza w dużych i średnich przedsiębiorstwach liczących koszty prowadzonej działalności, ale także coraz częściej w małych firmach, których nie stać na utrzymywanie kolejnego etatu, lecz chcą mieć zapewnioną obsługę na najwyższym poziomie.

Ideą outsourcingu jest skupienie działań firmy na najistotniejszych , dochodowych działaniach przedsiębiorstwa, rezygnując z tworzenia działów odpowiedzialnych za poboczne zadania nie będące głównym profilem działania, jednak pozostających ważnymi dla prowadzonej działalności.

Dlaczego warto rozważyć skorzystanie z outsourcingu?

Mówiąc wprost dlatego, że bardzo często jest to korzystniejsze finansowo dla firmy. kosztuje mniej, bowiem utrzymanie działu to nie tylko pensje dla pracowników oraz inne obciążenia pracodawcy związane z zatrudnieniem, ale również wynajem lub utrzymanie większego lokalu, konieczność wygospodarowania dodatkowych pomieszczeń, konieczność zapewnienie właściwej infrastruktury chociażby w postaci mebli, telefonów, komputerów, oprogramowania, szkoleń.

W przypadku outsourcingu zleceniodawcy nie interesuje jak firma outsourcingowa zrealizuje zadanie, jakim nakładem sił i środków. Zarówno zleceniodawca jak i zleceniobiorca skupiają się na efekcie, końcowym rezultacie i na tym, żeby szybkość działania oraz jakość wykonanej usługi była jak najwyższa.

Czym jest zatem outsourcing IT?

To forma outsourcingu mająca za zadanie zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego Twojej firmie. Nie musisz już posiadać kilku informatyków, którzy są potrzebni tylko od czasu do czasu kiedy trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania na wszystkich stanowiskach w krótkim czasie. Nie potrzebujesz mieć nawet jednego informatyka, którego musisz “trzymać na kosztownym etacie” a który siłą rzeczy nie jest w stanie znać się na wszystkim. Wystarczy podjąć współpracę z firmą świadczącą usługi informatyczne, gdzie zespól informatyków specjalizujących się w różnych zagadnieniach jest szybko w stanie wypracować najlepsze rozwiązania.

To rozwiązanie daje nie tylko dużą oszczędność pieniędzy, ale także optymalizuje procesy zachodzące w firmie. Ludzie często idą na skróty, unikają trudnych i pracochłonnych rozwiązań, starają się wykonać pracę jak najmniejszym wysiłkiem, tylko po to, żeby szybko, ale byle jak zażegnać problem a później, gdy czas na to pozwoli, to problematyczne zagadnienie się poprawi. Niestety prowizorki są wieczne.

Od pracownik Helpdesku z zewnętrznej firmy IT nie otrzymasz wsparcia w postaci prowizorycznej pomocy. Takie rozwiązania po prostu nie funkcjonują, gdyż mogłyby narazić firmę outsourcingową na utratę zaufania klienta i rezygnację z dalszej współpracy. Każda praca zostanie wykonana starannie i w sposób zapewniający najszybsze i najlepsze możliwe rozwiązania. Nawet jeśli najlepsze rozwiązania zajmą informatykowi dużo czasu – musi to wykonać, gdyż obliguje go do tego umowa.

A co jeśli masz informatyka i nie chcesz z niego rezygnować?

W tym przypadku outsourcing IT również może spełnić swoje zadanie. Za każdym razem, gdy w firmie jest awaria z którą Twój informatyk nie potrafi sobie poradzić lub ilość pracy przekracza jego możliwości a potrzeba szybkich działań – zawsze możesz zadzwonić i uzyskać wsparcie IT na zasadzie doraźnej.

Co to jest Helpdesk?

To dział serwisu IT, działający w razie potrzeby nawet całą dobę, mający na celu przede wszystkim utrzymanie ciągłości pracy infrastruktury IT klienta. To także szybkość uzyskanej pomocy, gdyż dyżurujący w Helpdesk informatyk natychmiast podejmie się rozwiązania zgłoszonego problemu. To wreszcie grupa pomocnych specjalistów świadczących usługi IT, którzy odpowiedzą na każde Twoje pytanie i mają obowiązek wyratować Cię z każdej opresji.

Jakich pytań nie należy zadawać?

Ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Dlatego też nie przejmuj się i śmiało pytaj. Nawet jeśli nie postrzegasz siebie jako osoby technicznej, nasz pracownik będzie Ci przewodnikiem. Jeśli natomiast będziesz chciał podnieść poziom wiedzy na temat technologii stosowanych w Twojej firmie – z przyjemnością przyjedziemy i przeprowadzimy szkolenie dla Ciebie i Twoich pracowników.

Tagi: firma ITHelpdeskoutsourcingoutsourcing ITserwis ITusługi ITwsparcie IT